Ondertussen is dit alweer het 19e kookboek van Jamie Oliver en ook dit is weer een pareltje voor in je boekenkast. Het boek staat bomvol smaakvolle recepten, geïllustreerd met prachtige foto’s en mooie familie foto’s wat het boek een erg “huiselijke” sfeer heeft. Het boek richt zich natuurlijk met name op de feestdagen, maar ook kan het boek goed gebruikt worden voor algemene feestelijke aangelegenheden. Inspiratie nodig om tijdens de kerstdagen een prachtig menu op tafel te toveren? Dan is dit boek zeker een aanrader!

Winnen?

Wil jij kans maken op dit fantastische kookboek zodat ook jij de sterren van de hemel kunt koken tijdens de kerstdagen? Deel dan het bericht met je vrienden op Facebook of Instagram en laat weten waarom jij graag kans maakt op dit boek.

Jamie Oliver:

Ondertussen is dit dus alweer het 19e kookboek van de hand van Jamie Oliver. Deze “self taught chef” is een van de beroemdste koks ooit. Vanuit een toevallige ontdekking ontstond het tv programma “the Naked chef”. Hierna volgen diverse programma’s, kookboeken, shows, winkels en restaurants. Jamie zet zit steevast in voor goede doelen. Zo heeft hij diverse restaurants opgezet waar hij kansarme jongere een kans geeft om zichzelf te ontwikkelen in de keuken en horeca en in 2004 start Jamie de strijd tegen ongezonde schoolmaaltijden. In augustus 2010 sleept ‘Jamie Oliver’s Food Revolution een Emmy Award voor Beste Reality Serie in de wacht.

Relaxed de kerstdagen in:

Het boek bevat een persoonlijke selectie van Jamie’s favoriete ultieme, prachtige, overdadige en vooral feestelijke recepten. Dit is dus niet een alledaags boek om uit te koken. De recepten zijn gericht op grote gezelschappen en zijn lekker exclusief en chique om een goede beurt te maken tijdens de feestdagen! Alle klassieke kerst recepten zijn er in opgenomen maar ook nieuwerwetse recepten en lekker veel vega en vegan ontbreken niet in het boek. De recepten zijn smaakvol, met gebruik van heerlijke verwarmende kruiden voor de donkere dagen. Met dit boek heb je een compleet naslagwerk in handen om van A tot Z je kerstdiner te bedenken, voor te bereiden en uiteindelijk op een (relatief) makkelijke manier klaar te maken.

Layout:

Het boek begint met de inhoudsopgave (maar liefst 16 hoofdstukken) en een persoonlijk voorwoord van mister Jamie himself. Het is aan te raden dit voorwoord te lezen, want hierin geeft hij direct tips hoe je je kerstdagen zo relaxed mogelijk kunt voorbereiden. Het boek is duidelijk verdeelt in diverse hoofdstukken zoals onder andere: voorgerechten, hoofdgerechten, perfecte drankjes, jus dips en sausjes en gelukkig ontbreekt een compleet vega(n) hoofdstuk ook niet in dit boek.

De ingrediënten bij de recepten zijn duidelijk geordend en over het algemeen zijn de ingrediënten gewoon ruim voor handen bij iedere (grotere) supermarkt. Dit boek houdt geen rekening met speciale diëten of allergieën / intoleranties, maar sommige van de recepten zijn uit zichzelf al gluten, lactose en/of suiker vrij. Bij de beschrijving van de bereiding van de recepten staat erg veel tekst waardoor je soms erg moet zoeken om weer een volgende stap in de bereiding te vinden. Wel bevat ieder recept een uitgebreide voedingswaarde declaratie, waar mijn voedingskundige hart dan weer erg blij van wordt.

winnen winnen winnen

Zoals gezegd kun jij dit kookboek winnen door mijn review te delen met je vrienden op Facebook en/of Instagram en een reactie achter te laten met de reden WAAROM jij heel graag deze kerst nog de recepten van Jamie klaarmaakt voor jouw gasten.

Pin It on Pinterest